יחידות ביטחון עיראקיות פשטו על מחנה המחאה הראשי בבגדד תוך ירי על המפגינים

רויטרס 25/1/2020

יחידות בטחון עירקיות פשטו על אתר המחאה העיקרי בכיכר תחריר בבגדד, ביום שבת, תוך ירי של אש חיה ורימוני עשן לעבר המפגינים. אלו הקימו מחנה מחאה אנטי-ממשלתי בכיכר תחריר כשהם שוהים בו כבר מספר חודשים. אין כרגע דיווחים על הרוגים, אך מוקדם יותר דווח על שבעה פצועים שנפגעו במהלך התנגשויות עם המשטרה.

גם בבצרה הממוקמת דרומה מבגדד, תקפו יחידות בטחון את מחנה המחאה העיקרי. הפשיטה התקיימה במהלך הלילה כשמטרתה לפזר את המפגינים שמוחים נגד הממשלה. המשטרה עצרה לפחות 16 מפגינים.

נראה שמטרת הפשיטות לדכא את כל גילויי המחאה האנטי-ממשלתית, הקוראים להדחת כל האליטה השלטונית של עירק. פעולות כוחות הבטחון החלו שעות מעטות לאחר שהמנהיג הדתי מקטדה אלסאדר הצהיר על הפסקת התמיכה של חסידיו במחאה האנטי-ממשלתית.

אלסאדר תמך בתביעת המפגינים להדיח פוליטיקאים מושחתים, בפיתוח שירותים חברתיים ובצמצום האבטלה, כשהחלה המחאה האנטי-ממשלתית באוקטובר, אך נרתע מפני גיוס התמיכה של חסידיו. גם ללא תמיכת אלסאדר, השתתפו מליוני חברי התנועה של אלסאדר המתגוררים בשכונות העני של בגדד, בהפגנות המחאה.

תומכיו של אלסאדר קיימו ביום שישי מצעד שקרא לפינוי כוחות הצבא של ארה"ב מעירק. המצעד התקיים בנפרד מתנועת המחאה האנטי-ממשלתית. נראה שהמצעד האנטי-אמריקאי התאפיין באנרגיות מצומצמות והתפזר לאחר שעות מעטות. בבצרה, פרסמו מפגינים מכתב ברשתות חברתיות הקורא לאלסאדר לחזור בו מנסיגתו מהתמיכה בתנועת המחאה האנטי-ממשלתית העממית. הם ציינו בו, כי הסרת התמיכה של אלסאדר תגרור התקפות של כוחות הבטחון.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.